Gabriella te ……… vagy (ExtremeMan Nagyatad 2020)

Ez a verseny abszolút nem volt be tervezve , de mivel COVID-19 miatt minden idei versenyem törölve lett, vagy el lett tolva 2021re , így egy kicsit elveszve ereztem magam. En szeretem ha az eletemben van egy rutin, vagy verseny, mivel akkor tudom hogy a rengeteg edzesnek lesz egy végeredménye.

Szóval amikor kedves Boris brit miniszterelnök be jelentette, hogy kicsit lazít a karanténon, ami azt jelentette, hogy nem kellett 2 het karanténba vonulni miután vissza jön az ember kulfoldrol , írtam az edzőmnek ( Phil ) egy emailt. Mit gondol arról , hogy en elmenjek külföldre es túl legyek életem első triatlonjan, ami egy Ironman tavu verseny is egyben? Szerencsére igent mondott, végül is keszultunk a boltoni Ironmanre is, de a virus miatt el lett halasztva. Szóval nem 0rol kellett Iron távra fel keszulnom 5 het alatt.

Ekkor volt 5 het hatra a nagyatádi extremeMan-ig 🙂

Szóval versenyre beneveztem, találtam egy kiadó lakást, minden irtó szuper volt. Viszont ekkor a magyar miniszterelnök be jelentette hogy kell karantén azoknak akik angliabol jönnek. Hmmm szuper… meg jo hogy itt az NHS ingyen megcsinálja a tesztet.

Szóval a rengeteg hercehurca utan, 3szor torolt repülő járatok utan, 2 negatív COVID tesztel megérkeztem haza.

Minden osszepakolva , irány Magyarország.

Verseny elott:

Ez volt az első versenyem ahova teljesen egyedül mentem. Egészen tavaly áprilisig a férjem jött velem mindig, de miután o elhunyt hirtelen, a tesom es a párja jött velem a tavaly ev végi versenyekre. Szóval nem voltam sose egyedül. Ide viszont teljesen egyedül jöttem, koszonhetoen a vírusnak es a karantén szabályoknak….

Csutortokon össze szedtem a verseny csomagom.

Penteken reggel össze szereltem a biciklit, megint, es ki mentem egy nagyon rövid 30 perces átmozgató edzésre. De az egésznek az volt a lényege, hogy megnézzem a bicikli jól működik.

Pentek keso délután le adtam a futos csomagom, utána pedig végig néztem a megnyitót es meg ettem a szokásos verseny előtti teszta adagom.

Verseny nap:

Az úszás helyszíne a gyekenyesi to volt. Mivel egyedül jöttem, egy muszáj volt igénybe vennem a reggeli busz járatot. De abszolút jól meg volt szervezve, es nem is volt drága, 1200 ft / fo plusz 1200 ft/ bicikli.

Szokás szerint nem aludtam a legjobban. Az ébresztő ora hajnali 3kor csorgott, de en mar előtte ébren voltam. Vissza nézve a garminom, kb 4 orat ha aludtam. Szóval nem sokat. Reggeli a szokásos porridge volt, plusz mielőtt elindultam fel töltöttem az összes palackom vízzel, igy a depóban csak az izot kellett bele rakni. Ha 10szer nem néztem at, hogy meg van e mindenem akkor egyszer sem. Muszáj volt, mivel senkit nem tudtam volna vissza küldeni, hogy ha hiányzik valamim.

Tegnap elsétáltam az iskolához, igy most reggel tudtam egyből hova kell mennem. Az egész buszozás kb 45-50 perc volt es a busz nem volt tele.

Debopban leraktam a biciklit, izot bele raktam a vizes kulacsokba, Garmin biciklire, sisak, szemüveg. Minden más maradt a biciklis zsákba, amit majd úszás utan tudtam fel venni. Plusz mivel egyedül mentem egy most le tudtam adni a kék verseny utáni zacskót.

Uszas (1:46:17) :

Tudtam hogy ez fog történni, de bíztam benne egy kicsit, hogy talán mégsem. Remény hal meg utoljára, mint sokan mondjak. Szóval a to vize túl meleg volt, egy nem lehetett neopremben úszni. En viszont abban toltottem az elmúlt evet kb. Eletemben nem úsztam neoprem nélkül, anglia mindig hideg, szóval mindig kell. A to ahol úszni szoktam általában 18 fokos, max 20 ha nagyon jo az ido. Szóval mielőtt el rajtolt volna a verseny mar tudtam, hogy en itt nem fogok 1:28at úszni, úgy mint Angliában 🙁 Szóval a verseny terv mar kezdés elott elbukott.

Amikor az ember meghallja a Vangelis – Conquest of paradise zenéjét akkor ra dobben, hogy milyen hosszú nap is all előtte. De viszont nem lehet sírni, mivel kell az energia a 140.6 merfoldhoz, es amúgy is senki nem sir. Osszeszeded magad es próbálsz úgy csinálni mintha tudnád mit is kell csinálni, de igazából fogalmad sincsen. Ott állsz több száz másik versenyző között es bízol abban , hogy minden jól fog sikerülni. Az összes edzés amit bele raktal ebbe , vagyis jobban mondva a boltoni versenybe, az összes könnycsepp, minden amiről menetközben le kellett mondanod, az összes hajnali ébresztő amikor csak aludni akartal es 0 motivációd volt ahhoz hogy ki menj edzeni, futni 3 orat vagy épp biciklizni tok egyedül 5 orat. De nincs Ido arra hogy ketelkedj magadban, mivel 7:30-at mutat az ora es el kell indulni…..

7:25 …. 7:26 …. 7:27 …. 7:28 …. 7:29 …. 7:30

Rajt pillanata ( nem az en videom )

Hmmm…. beszéljünk először erről a neopkem nélküli uszasrol . 300m úszás utan en fel akartam adni az egészet. Volt aki keresztül úszott rajtam, megrúgott, fejbe ütött. Hmm abszolút nem számítottam erre. Így az első kor nagy reszt mellúszásban ment. Eletemben nem úsztam ennyit meg mellúszásban….. Gondolkoztam azon is hogy en ezt fel adom. Abszolút nem az en napom.Verseny elott azon gondolkoztam, hogy ha esetleg fel adom akkor az a bicikli vagy futás közben lesz, egyszer nem gondoltam az úszásra. De akkor arra gondoltam, hogy az összes ismerősöm engem követ Facebookon, es en vagyok aki ironman versenyen vesz reszt akkor amikor majdnem az összes verseny a világ legtöbb részen törölve van.

Szóval nagy nehezen össze szedtem a gondolataim, es úsztam szépen lassan…. 2kor van meg hatra… mar csak 1 kor.

Az úszás abszolút nem ment jól, 16 perccel voltam lassabb a tervezettnél. De viszont túl éltem életem első neoprem nélküli uszasat. Mikor le ültem az oltozo sátorban, nem tudom mi lehetett az arcomra írva, de kettő csaj is megkérdezte, hogy minden rendbe van e. Mondtam aha, csak eletemben nem úsztam ennyit neoprem nélkül .

Próbáltam össze szedni magam , es csak arra gondolni, hogy 1 rész le tudva, mar csak kettő van hatra. Úgy voltam mar ekkor vele, hogy tuti nem erek célba a kitűzött Ido alatt, főleg, hogy mar 16 perc hátrányba voltam, de ameddig célba erek en boldog leszek. Szerencsére Phil-nek sem voltak semmilyen elvárásai, csak erjek célba,

TimepointTimeSplit TimeDistanceSpeedWomen OverallWomen 30-34 Year
Swim 133:2833:281.266 km2:39 /100m377
Swim 21:08:5035:221.266 km2:48 /100m387
Swim 31:46:1737:271.266 km2:58 /100m397
Transition 11:54:518:35377

Bicaj ( 6:30:53) :

Az az érzés amikor tolod ki a bringát a depóból, es több millió gondolat jar a fejedben. Legfőképpen az, hogyan is fog az ember le tekerni 112 mérföldet…. ne legyen semmilyen bicikli probléma, főleg azért ne mivel fogalmam sincsen hogyan kell a kerekrol le szedni a “belso nélküli gumit” es belsot rakni bele? Volt nálam par gumi ragasztó ( 3db) de kb ennyi az en bicikli szerelő tudásom.

Az arcomra minden ra volt irma ezen a kepen.

De aztán láttam a fenykepeszt a depo végen , szóval próbáltam mosolyogni.

Őszintén szólva az első 30-40 perc a biciklin nehez volt, meg most sem tudom eldönteni, hogy azért mivel az agyam azon gondolkozott, hogy en ezt hogy fogom végig csinálni vagy esetleg más miatt. Végig úgy ereztem, hogy abszolút lassú vagyok, es hiába próbáltam tekerni nem ment. De a Phil azt mondta verseny elott hogy maradjak a Z2-es pulzus zónában, szóval tartottam magam ahhoz. Igy mikor sípolt a Garmin akkor visszább vettem az amúgy is lassú tempóból.

A frissítő állomásokkal abszolút nem voltam 100%-ig tisztában. Tudtam hogy olyan 25km távolságra vannak egymástól, de jobb lett volna ha tudom ezt 100%-ra.

Legnagyobb meglepetésemre a biciklizés egész jól ment ekkor. Palackokat ujra töltöttem HIGH5-al es magamra ontottem 1 palack vizet minden frissítő állomáson is.

Az egész versenyen tiltva volt a bolyozás, szóval amikor meg akartam előzni valakit próbáltam úgy tekerni hogy a versenybirok latjak hogy en előzni próbálok es nem bolyozok. Nem akartam a büntető helyen időt tölteni.

Nem volt nagyon sok női versenyző, kb 48an voltunk a 446 indulóból. Kb 25km-nel előzte meg az első csajt, utána a következőt meg kicsivel 80 elott. Szóval nem voltunk sokan. De viszont volt jo par srác akivel oda vissza előztuk egymást.

Nagyon sok szurkoló is volt kint gyerekekkel. Olyan jo ezres volt mikor a gyerekek mondtak, hogy ” Anya/ Apa, ide nézz csaj biciklis jön ” .

Mi volt a legfurább az egészben ? Rengetegen akik elmentek mellettem kérdezték, hogy en vagyok -e a ” Brit” ? Haha igen , végül is meg van a brit allampolgarsag is, szóval fele fele vagyok. Plusz rengeteg ember mondta, hogy egész jo a biciklim es milyen jól megy vele a Base triatlon szettem. A mottó végig az volt ” Hogy ha mar nem leszek gyors, legalább nézzek ki jól”

Amikor órákon keresztül biciklizel, rengeteg időd lesz gondolkozni. Mast nagyon úgy sem tud az ember csinálni. Szóval elkezdtem számolni. A tervem az volt hogy ha le tekerem az első 95 km-t 3 ora 30 perc alatt akkor a maradék 85kmre is lesz 3.5 oram. Olyan jo lett volna le tudni ezt a 180 km-t 7 ora korul . Szerencsére senki nem mondta előre hogy nekem ezt le kell tekernem 7 ora alatt, egy nem voltam egy nyomás alatt. Csak en szerettem volna megvalósítani. Mikor meg lett a 180km fele meg egész jól ereztem magam. Plusz amugy sem volt más dolgom a tekeressen kívül, szóval sokat gondolkoztam es számoltam. Egyedül annyit mondott a Phil hogy a pulzus maradjon 160 alatt. Szóval arra nagyon figyeltem.

Az első nagykor utan jött a 3 picike ( 26.8km), es itt volt frissítő állomás mind a kettő végen ( Nagyatádon es Segesden ) . Minden körben meg álltam Nagyatádon, es feltottem a nagy palackom 2 HIGH5 palackkal, plusz magamra ontottem egy kulacs vizet. Igaz ezzel időt vesztettem, de úgy voltam vele inkább vesszek időt, mint hogy rosszul legyek es vége legyen a versenyemnek.

A 3 pici kor egész jól ment, a reszidokbol jól latszik hogy a kifele menő ut lassabb volt, mivel ugye meg álltam frissíteni, de a visszafele ut gyorsabb volt, ott csak el vettem egy palack vizet az onkentestol es magamra borítottam.

Az utolsó 5 órás edzésemen ra jöttem, hogy nem eszek eleget a biciklin. Ezt végig is beszéltük a Phil-el. Szóval a terv az volt hogy minden órában megeszek 1 zselet, 30 perccel később pedig egy energia szeletet. Meg akkor is amikor nem vagyok éhes. Szóval zseleztem, ettem , es minden 5kmnel mikor sípolt a Garmin ittam. A frissítés tökéletesre sikerült . Nem voltam éhes vagy fáradt, szuper.

Az egyedüli probléma ami a biciklizés közben ért, hogy elkezdett fájni a talpam…. ez sose fordult elo korábban. Voltam Retul bicikli beallitason es a cipom is össze lett hangolva a pedállal. Szóval vagy a komresszios zokni miatt fajdult meg, vagy a nagy meleg miatt. Szerintem a meleg miatt, mivel Angliában a hidegben sose fajt. De ezen kivul minden rendben volt a biciklin.

A biciklizés egész jól sikerült. A 180km meg lett kereken 6 ora 30 perc alatt, az átlag sebességem pedig 27.63km/ora lett. Szóval 30 perccel hamarabb be értem mint az általam be állitott 7 órás terv.

Ezzel az idővel 3. lettem a korcsoportomban, ha valaki ezt mondja nekem verseny elott tuti ki rohogom. De úgy latszik az a rengeteg hegy Angliában es az 1 hetes triatlon tabor Lanzarote-ban tökéletesen sikerült, es megérte.

Timepoint. Time Split Time DistanceSpeed
Bike 180.58:25:4326:1412.500 km28.59 km/h
Transition 28:36:1910:36

Futas ( 5:22:06 ) :

Depóba be érve alight vártam ,hogy elmehessek pisilni….. nagyon gondolkoztam mar ezen biciklizés közben is, de úgy voltam jobb ha nem szállok le a bicikliről. Meg a WC megállással is csak 10 perc 36 lett a depo idom, verseny elott 10 – 10 percet terveztem itt tölteni, es az első csak 8perc 35 lett. Szóval meg vagyok elégedve ezzel.

Hmm… beszéljünk a futásról. Mindenki aki ismer az tudja hogy imadok futni, még ha nem is vagyok gyors.

Igaz le futottam 7 maratont eddig, de abszolút fogalmam nem volt arról, hogyan is fogom erezni magam egy IM maratonon. Amikor mar le usztal 3,8kmt es le bicikliztel 180at akkor meg valahogy le kell futni 42kmt. De a Phil megmondta csak koncentráljak 1 körre egyszerre.

8 kor = 8 parkrun, megtudom en ezt csinálni. Hmmm azt hittem, de az arcomra teljesen más volt írva. hahaha

Az volt a terv a futásra, hogy futok 9 percet es sétálok 1 percet. Az első 2 körben tökéletesen ment, de a 3. korben at álltam a 4 perc futásra es 1 perc sétára. Vissza nézve reszidoket egész jól ment.

1 kor kb 5.2km volt, szóval a terv az volt, hogy megnézem mennyi ido alatt tudom le futni kényelmesen. Az első kor kicsivel több mint 40 perc lett. Nem is volt olyan vészes. Végig figyeltem a pulzusom, es próbáltam elvezni az előttem álló maratoni távot.

Ekkor meg abszolút nem érdekelt az Ido, mivel en hires vagyok arról hogy gyorsan le futom valami elejét, utána meg szenvedek a második felében. Egyedül annyit ígértem meg magamnak, hogy próbálni fogom tartani a 40 perces köröket. Volt jo par frissítő pont a futó pályán, es en mindenhol meg álltam inni. Az egyik helyen volt Pepsi is. Eletemben nem örültem ennyire meg pepsinek, igaz utalom, es csak Pepsi maxet iszok , de itt nem lehetett válogatni. Szóval maradt a koronkénti Pepsi.

4 kor = fel maraton …. ahhh megy ez nekem, es legnagyobb meglepetésemre egész jól mentek a 40 perces korok.

A fel tav meg lett kb 2 ora 40 perc alatt, nagyon örültem ennek. De megpróbáltam a földön maradni es nem elbizakodni ezt a versenyt. Meg nagyon sok volt hatra.

Az 5. körben mar nagyon el kellett mennem a wcre megint ( pisilni ) , lehet kicsit sok lett a Pepsi . Nem volt egy egyszerű mutatvány a vizes/ izzadt triatlon ruhát le venni, vissza huzni meg meg nehezebb volt….

Volt jo par szurkoló aki szurkolt nekem futás közben, gondolom láttak az írásaim a kulonfele Facebook csoportokban vagy instagrammon. De nagyon jól esett.

Mikor 3 kor volt mar csak hatra akkor néztem az oramra megint, es láttam milyen jól mennek nekem ezek a 40 perces korok. Es ekkor a versenyen először az oran ra néztem az ” összesen eltelt Ido “-re is. Most először, mivel eddig nem akartam stresszelni magam.

Ekkora mar hiper szuper lett a fejben számolási képességem. Latszik, hogy rengeteg idom volt mindenre. Szóval egy gyors számolás utan rájöttem, hogyha tudom tartani ezeket a 40 perces köröket akkor talán meg lesz a 14 ora alatti osszido .

En nekem … aki mindig lassú.. en.. aki mindig azt hiszi hogy sosem elég jo… az első iron tavon… amikor a teljesítési határ Ido 16 ora 30 perc… en.. aki itt van teljesen egyedül es senkit nem tud a célban majd megölelni… vagy kapni egy ket biztató szavat… vagy csak annyit hallani valakitől hogy ne add fel… de viszont azt tudtam hogy az egész Facebook nekem szurkol angliabol, amerikabol es magyarorszagrol is.

En vagyok az a Szerencses, aki iron tavon versenyzik 2020-ban amikor vilagmeretu virus van minden fele, es majdnem az össze verseny törölve lett.

Szoval probaltam szedni a lábaim. 2 kor van mar csak hatra. Az csak 2 parkrun, ha mar eddig eljutottam akkor mar nem adhatom fel. A cel mar csak egy karnyújtásnyira van. Amikor ra kanyarodtam az utolsó koromre, tudtam hogy ez meg lesz, mar csak az Ido kérdéses. 45 percem volt az utolsó körre hogy be erjek 14 ora alatt.

Az utolsó körben megkoszontem az összes önkéntes munkáját es a szurkolóknak is 🙂 Mindenki annyit mondott hogy Ironman leszel hamarosan, kevesebb mint 5km múlva.

Mielott ra fordultam a célra triatlon ruhát felcipzaroztam, torolkozot zsebre raktam. Tudod a fényképeken jól kell ki nézni, es próbáltam mosolyogni is.

Gabriella …. Ironman vagy …. 13:58:25

Gabriella Ironman vagy. Ez a 3 szót kb 3 másodperc alatt be mondtak a hangos bemondoban. Az a 3 szó nagyon sok embernek nem jelent semmit az ismerőseim közül…. ahh jobban mondva nem jelent semmit a világ legtöbb lakosának. De ez a 3 szó rengeteget jelent nekem .

Nem adtam fel az álmaim akkor sem amikor a férjem elhunyt tavaly, es en özvegy lettem 30 evesen… nem adtam fel akkor amikor COVID-19 miatt a boltoni verseny törölve lett. Erre a versenyre mindig emlékezni fogok mivel ez volt az első Iron tavu versenyem, vagyis jobban mondva volt volt az első triatlon versenyem is.

Ez bebizonyítja, hogy en megtudom csinálni azt amit elhatarozok, es nem is vagyok annyira rossz mint en azt gondolom…. plusz ki fut egy IM versenyen egyéni maraton rekordot ??

Run Lap 19:16:4740:285.230 km7:45 /km284
Run lap 713:15:4838:125.230 km7:19 /km284
Run lap 813:58:2542:385.230 km8:09 /km284

Verseny utáni gondolatok:

A celban meg kaptam a medalt, plusz egy doboz alkohol mentes sort, es a Köszönet rozsajat. Sajnos nem volt semmilyen vegan / vegetáriánus etel, egy maradt a húsos pizza. De mivel en minden keppen enni akartam igy muszáj volt meg ennem . Le ültem egy padra es en azt hittem sírni fogok de nem tudtam ( többet konnyeztem ennek a megírása közben amugy )

Szoval ott ultem azon a padon es gondolkoztam. 14 órával ezelőtt reggel 7:30kor meg fogalmam sem volt arról hogy be erek e a célba vagy sem. A bicikli szerelési tudásom a 0-val egyenlő. Fogalmam sem volt arról hogy en ezt egyedül végig tudom e csinálni. Luke mindig jött velem mindenhova, aztán tavaly ev végen a tesom es Richard jött szurkolni. Ez volt életem első versenye ahol teljesen egyedül voltam.

De viszont tudtam, hogy nem adhatom fel. Az egész Facebook nekem szurkolt, igaz nem láttam addig ameddig össze nem szedtem a kék zsakom a telefonnal. Több 100 Facebook üzenet vart ,es meg több sms. Olyan jól esett hogy mindenki azzal toltotte a napját, hogy nekem szurkol. Koszonom szépen 🙂

Azt kell mondjam meg vagyok elégedve a versennyel. Nem adtam fel, mentálisan eros voltam a frissitesek jól működtek, es végig a korrekt Pulzus zónában voltam.

De viszont csalódott vagyok a futással. A bicikliről 3.-kent szálltam le, de a futason elvéreztem. Utolsó előtti lettem azon, es a leglassabb futó is csak 2 perccel volt mögöttem. Szóval az az 5:22-es maratoni Ido pocsék. Muszáj lesz gyakorolni a ráfutást biciklizés utan ha jövőre boltonban jobb akarok lenni. Mar kisírtam magam az edzőmnek is.

De probalok a jo dolgokra koncentrálni, első triatlon versenyem, es célba értem.

Hatalmas köszönet mindenkinek aki szurkolt nekem es a rengetek üzenetnek 🙂

Imadlak titeket.

Hatalmas köszönet az összes önkéntesnek 🙂 Plusz meg nagyobb a szervezőknek, hogy idén meg tudtak szervezni ezt a versenyt. Jövőre lehet vissza jövök 🙂

Mi ott leszünk! from eXtremeMan Nagyatad on Vimeo.

Most nézzük meg a rész időket :